CEL PROJEKTU

Głównym celem projektu jest wzrost jakości i atrakcyjności zadań edukacyjno – wychowawczych dla 125 dzieci oraz utworzenie 59 dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego wraz z doposażeniem placówki w pomoce dydaktyczne. W ramach projektu dla 125 wychowanków przedszkola zaplanowano również organizację dodatkowych zajęć na rzecz podnoszenia jakości edukacji przedszkolnej oraz wyrównujących ich szanse edukacyjne w zakresie stwierdzonych deficytów.

Zadania realizowane będą w Przedszkolu Nr 2 w Świerklanach, w terminie od 1 lipca 2016 r. do 31 sierpnia 2017 r.

OPIS ZADAŃ W PROJEKCIE

    1. Stworzenie i doposażenie dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego
      • w ramach zadania zostały stworzone dwie dodatkowe grupy przedszkolne po 25 dzieci oraz do grupy niepłenej zrekrutowano dodatkowo 9 dzieci,
      • w początkowym etapie realizacji projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne.

        Funkcjonowanie dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego w godzinach otwarcia przedszkola tj. 7:00 do 16:00.

    2. Organizacja dodatkowych zajęć logopedycznych dla nowo powstałych miejsc wychowania przedszkolnego oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
      • w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć logopedycznych,
      • zajęcia będą skierowane do uczniów z wadami wymowy (zostaną utworzone 4 grupy).
    3. Organizacja dodatkowych zajęć z gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
      • w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej,
      • zajęcia będą skierowane do wychowanków przedszkola z wadami postawy, posiadającymi orzeczenie od lekarza lub pielęgniarki (utworzone zostaną 4 grupy).
    4. Organizacja dodatkowych zajęć terapeutycznych przy użyciu rytmiki oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
      • w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć terapeutycznych przy użyciu rytmiki,
      • zajęcia skierowane będą do wychowanków przedszkola, zgodnie z zapotrzebowaniem (utworzonych zostanie 5 grup)
      • zajęcia terapeutyczne przy użyciu rytmiki pozwolą na nabycie wśród dzieci następujących kompetencji:
        • pracy w grupie
        • umiejętności wykonywania wspólnych zadań
        • koordynacji ruchów
        • poczucia rytmu
        • pozytywnie wpłyną na chód dziecka.
    5. Organizacja zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
      • w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć,
      • zajęcia skierowane będą do wychowanków przedszkola, zgodnie z zapotrzebowaniem (utworzone zostaną 4 grupy)
      • podczas zajęć dzieci będą nabywać umiejętności:
        • praca w grupie
        • odpowiednie zachowanie w sytuacjach
        • postrzegania wykonywanych czynów z punktu widzenia drugiej osoby
        • rozumienia uczuć i sposoby myślenia innych.
    6. Studia podyplomowe z gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej
      • w początkowym etapie realizacji projektu wybrana zostanie osoba – nauczyciel Przedszkola Nr 2 w Świerklanach, która podejmie studia podyplomowe na kierunku gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna.

WARTOŚĆ PROJEKTU WRAZ Z KWOTĄ DOFINANSOWANIA

łączna wartość projektu: 338 561,92

dofinansowanie: 287 777,63

wkład własny: 50 784,29

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskeigo Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Loga: fundusze europejskie-program regionalny, śląsk  pozytywna energia, unia europejska-europejski fundusz społeczny