W związku z przystąpieniem Urzędu Gminy Świerklany do projektu pt.: „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”, informujemy o tym, że istnieje możliwość załatwiania spraw urzędowych w miejscu zamieszkania petentów. Uprawnionymi do korzystania z usługi Mobilny Urzędnik są mieszkańcy Jankowic i Świerklan, którzy z powodu niepełnosprawności ruchowej lub z racji starszego wieku mają problemy z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie UG. Szczegóły poniżej.

Usługa „Mobilny Urzędnik”

Dla kogo?

  • osób w wieku 65 +
  • osób z niepełnosprawnościami
  • osób zależnych 15 +
  • opiekunów faktycznych osób zależnych,
  • opiekunów pieczy zastępczej,

Jakie usługi?

  1. Zakres usług świadczonych w ramach usługi Mobilny Urzędnik jest następujący:
    1. w ramach Referatu Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Ochrony Środowiska:
      1. złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
      2. zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew,
      3. inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Ochrony Środowiska.
    2. w ramach Referatu Rozwoju i Promocji:
      1. wniosek o zapewnienie dowozu uczniów niepełnosprawnych do przedszkoli i szkół,
      2. wniosek o przyznanie stypendium szkolnego/zasiłku szkolnego;
      3. inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Rozwoju i Promocji.
    3. w ramach Referatu Podatków:
      1. wniosek w sprawie nadpłaty podatków,
      2. wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach,
      3. deklaracja na podatek środków transportu;
      4. wniosek na ulgi i umorzenia /zwrot podatku akcyzowego rolnikom
      5. złożenie informacji w sprawie podatku od nieruchomości rolnego/leśnego
      6. wniosek o wydanie zaświadczenia z zakresu podatków i opłat lokalnych
      7. inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Podatków.
    4. w ramach Referatu Spraw Obywatelskich i Ogólnych:
      1. wniosek o zameldowanie
      2. wniosek o wydanie dowodu osobistego
      3. czynności związane z nadaniem numeru PESEL
      4. inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Spraw Obywatelskich i Ogólnych.
  2. Zakres usług świadczonych przez Referat Drogownictwa I Utrzymania Terenów Gminnych, Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych oraz Urzędu Stanu Cywilnego, a także sposób ich realizacji uzgadniany będzie bezpośrednio z pracownikiem odpowiedzialnym za sprawę.

 

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia można dokonać:

  1. telefonicznie - w Kancelarii Ogólnej Urzędu pod numerem telefonu 32 432 75 00 od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30-15.30, w czwartek- 7.30-17.00 i w piątek -7.30-14.00 lub
  2. wysyłając e-maila ze zgłoszeniem sprawy na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, a także podać imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu do kontaktu;
  3. za pośrednictwem osoby trzeciej
  4. Mobilny Urzędnik – dodatkowa informacja

 

Dodany: środa, 10 luty 2021 14:02
Wielkość: 201.36 KB

 

Plakat programu Mobilny urzędnik wraz z logotypami unii europejskiej.