Spis treści

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

 

Podatek od nieruchomości to podatek lokalny pobierany przez samorząd gminny, w którym przedmiotem opodatkowania jest posiadanie nieruchomości.

 

Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegają:

  • grunty,
  • budynki lub ich części,
  • budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Podstawę opodatkowania stanowi:

  • dla gruntów – powierzchnia gruntu,
  • dla budynków lub ich części – powierzchnia użytkowania budynku,
  • dla budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych, ustalona na dzień 1 stycznia roku podatkowego, stanowiąca podstawę obliczania amortyzacji w tym roku, niepomniejszona o odpisy amortyzacyjne, a w przypadku budowli całkowicie zamortyzowanych – ich wartość z dnia 1 stycznia roku, w którym dokonano ostatniego odpisu amortyzacyjnego.

 

Wyłączone z opodatkowania są:

  • grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub lasy, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej,
  • pod warunkiem wzajemności - nieruchomości będące własnością państw obcych lub organizacji międzynarodowych albo przekazane im w użytkowanie wieczyste, przeznaczone na siedziby przedstawicielstw dyplomatycznych, urzędów konsularnych i innych misji korzystających z przywilejów i immunitetów na mocy ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych,
  • grunty pod wodami powierzchniowymi płynącymi, z wyjątkiem gruntów pod wodami jezior lub zbiorników sztucznych,
  • grunty pod morskimi wodami wewnętrznymi,
  • nieruchomości lub ich części zajęte na potrzeby organów jednostek samorządu terytorialnego, w tym urzędów gmin, starostw powiatowych, urzędów związków metropolitalnych i urzędów marszałkowskich,
  • grunty zajęte pod pasy drogowe dróg publicznych w rozumieniu przepisów o drogach publicznych oraz zlokalizowane w nich budowle - z wyjątkiem związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej innej niż utrzymanie dróg publicznych lub eksploatacja autostrad płatnych,
  • nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa, które wchodzą w skład Zasobu Nieruchomości

 

Podatnikami podatku od nieruchomości są:

  • osoby fizyczne - zobowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu wypełnioną na właściwym druku informację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego (np. zakup czy sprzedaż nieruchomości) lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku (np. zmiana sposobu użytkowania budynku lub jego części),
  • osoby prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej – zobowiązane złożyć, w terminie do dnia 31 stycznia, organowi gminy właściwemu ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania deklarację na dany rok podatkowy, a jeśli obowiązek powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku oraz wpłacać obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości na rachunek budżetu gminy w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia.

 

Terminy płatności dla osób fizycznych:

 

RATA

TERMIN

I

15 marca

II

15 maja

III

15 września

IV

15 listopada

 

Druki do pobrania:

Druki:

dla osób prawnych:

 

dla osób fizycznych:


Podatek rolny to podatek wynikający z Ustawy o podatku rolnym z dnia 15 listopada 1984 r.

 

Zakres przedmiotowy opodatkowania

Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

 

Podatnikami podatku rolnego są:

  • osoby fizyczne,
  • osoby prawne,
  • jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej, które są:
  • właścicielami gruntów
  • posiadaczami samoistnymi gruntów
  • użytkownikami wieczystymi gruntów
  • posiadaczami gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego

 

Stawki podatku w 2024 roku wynoszą:

  • dla podatników posiadających do 1 ha użytków rolnych – 448,15 zł za 1 ha fizyczny,
  • dla podatników posiadających powyżej 1 ha użytków rolnych (gospodarstwa rolne) – 224,075 zł za 1 ha przeliczeniowy.

 

Terminy płatności podatku rolnego dla osób fizycznych:

 

RATA

TERMIN

I

15 marca

II

15 maja

III

15 września

IV

15 listopada

 

 
Formularze do pobrania dla osób prawnych:

 

 

Formularze do pobrania dla osób fizycznych:

 

 


PODATEK LEŚNY

 

Podatek leśny  to podatek wynikający z Ustawy o podatku leśnym z dnia 30 października 2002 r.

 

Przedmiotem opodatkowania podatkiem leśnym:

  • są lasy, z wyjątkiem lasów zajętych na wykonywanie innej działalności gospodarczej niż działalność leśna.

 

Podatnikami podatku leśnego są:

  • osoby fizyczne;
  • osoby prawne;
  • jednostki organizacyjne, w tym spółki, nieposiadające osobowości prawnej, będące:
  • właścicielami lasów
  • samoistnymi posiadaczami lasów
  • użytkownikami wieczystymi lasów
  • posiadaczami lasów stanowiących własność Skarbu Państwa albo jednostki samorządu terytorialnego

 

Stawka podatku leśnego od 1 ha na 2024 rok wynosi 72,0346 zł.

 

Terminy płatności podatku  leśnego dla osób fizycznych:

 

RATA

TERMIN

I

15 marca

II

15 maja

III

15 września

IV

15 listopada

 
Formularze do pobrania dla osób prawnych:

 

 

Formularze do pobrania dla osób fizycznych:

 


Zwrot podatku akcyzowego

 

Zwrot podatku akcyzowego przysługuje  producentowi rolnemu, za którego uznaje się osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, będącą posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.

O dopłatę mogą starać się wszyscy producenci rolni, którzy chcą odzyskać część kosztów finansowych poniesionych na zakup oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

 

Terminy składania wniosków:

Aby uzyskać zwrot za paliwo rolnicze, należy złożyć wniosek w następujących terminach:

  • od 1 lutego do 29 lutego,
  • od 1 sierpnia do 02 września.

 Terminy zwrotu podatku akcyzowego:

  • 1 – 30 kwietnia 2024 r.  - jeżeli wniosek złożono w terminie od 1 do 29 lutego,
  • 1 – 31 października 2024 r. - jeżeli wniosek złożono w terminie od 1 do 31 sierpnia.

 Wymagane dokumenty:

Aby uzyskać zwrot podatku akcyzowego należy w wymaganych terminach złożyć prawidłowo wypełniony wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej wraz z załącznikami.

Do wniosku należy załączyć:

  1. Załącznik do wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej dotyczący pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie innej niż de minimis bądź oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej;
  2. Oryginały/kopie faktur VAT potwierdzające zakup oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w okresie 6 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku;
  3. W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, świń, kóz, owiec, koni – dokument wydany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, świń, kóz, koni będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym będzie składany wniosek;
  4. W przypadku dzierżawy gruntów - oświadczenie producenta rolnego o dzierżawionych gruntach.

 

Formularze do pobrania:

  • wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  • oświadczenie producenta rolnego o dzierżawionych gruntach;
  • załącznik do wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej dotyczący pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie innej niż pomoc de minimis;
  • oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej.

 


PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH

Podatek od środków transportowych to podatek od środków transportowych, których dopuszczalna masa całkowita wynosi powyżej 3,5 t.

Opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych podlegają:

  • samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton,
  • samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton,
  • ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton,
  • ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton,
  • przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego,
  • przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego,
  • autobusy.

Podatnikami są:

  • osoby fizyczne,
  • osoby prawne,
  • jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, na które środek transportowy jest zarejestrowany.

W przypadku, gdy środek transportowy stanowi współwłasność, obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na współwłaścicielach.

Terminy płatności:

RATA TERMIN
I 15 lutego
II 15 września
 
Formularze do pobrania:


OPŁATA TARGOWA

Opłata targowa to opłata pobierana od podmiotów dokonujących sprzedaży na targowiskach lub innych wydzielonych miejscach.

 

Stawka dzienna opłaty targowej na terenie Gminy Świerklany wynosi 20,00 zł za każdy rozpoczęty mb zajmowanej powierzchni, na której dokonywana jest sprzedaż.

 

Poboru opłaty w drodze inkasa dokonują sołtysi sołectw Jankowice, Świerklany Dolne i Świerklany Górne w dzień targowy. Opłatę można również uiścić w kasie urzędu gminy nie później jednak niż w dniu sprzedaży. Potwierdzenie wpłaty otrzymane w kasie należy okazać  inkasentowi w dniu dokonywania sprzedaży.

 Druk do pobrania:


OPŁATA OD POSIADANIA PSÓW

 

Opłata od posiadania psa to bezpośrednia opłata nałożona na posiadacza psa. Obowiązek opłaty  ciąży na osobach fizycznych posiadających psy na terenie Gminy Świerklany.

 

Ustawowe zwolnienia z tej opłaty dotyczą:

  • psów będących pomocą dla osób niepełnosprawnych,
  • psów będących w posiadaniu osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe - zwolnienie dotyczy jednego psa,
  • podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.

 

Wysokość rocznej opłaty od jednego psa wynosi  33,00 zł.

Druk do pobrania:

 


OPŁATA SKARBOWA

 

Opłata skarbowa stanowi formę ekwiwalentu za czynności organów administracji publicznej, podejmowane w indywidualnych sprawach. Czynności te obejmują dokonanie czynności urzędowych, wydanie zaświadczeń, zezwoleń oraz niektórych dokumentów.

 

Stawki opłaty

Wykaz czynności urzędowych, zaświadczeń i zezwoleń, itd., które podlegają opłacie skarbowej, a także jej stawki i zwolnienia określa załącznik do ustawy o opłacie skarbowej.

Formy uiszczenia opłaty skarbowej:

  • przelewem na rachunek bankowy,
  • w kasie urzędu gminy.

Zwrot opłaty

Można otrzymać zwrot opłaty, jeżeli mimo jej zapłacenia nie dokonano czynności urzędowej albo nie wydano zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji). Zwrot następuje wyłącznie na wniosek, który składa się do właściwego organu podatkowego tj. Wójta Gminy.

 


POMOC PUBLICZNA

Pomocą publiczną jest wszelka pomoc przyznawana podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą ze środków państwowych w jakiejkolwiek formie, która zakłóca lub grozi zakłóceniem konkurencji poprzez sprzyjanie niektórym przedsiębiorstwom lub produkcji niektórych towarów, i która wpływa na wymianę handlową między państwami członkowskimi Unii Europejskiej.
Co do zasady pomoc publiczna jest zakazana, ale dopuszcza się ją w konkretnych przypadkach, uregulowanych przepisami UE.

 


Pomoc de minimis to pomoc, której udzielenie - z uwagi na jej znikomą wartość - nie skutkuje zakłóceniem konkurencji w wymiarze unijnym. W związku z tym pomoc ta nie spełnia wszystkich kryteriów określonych w art. 107 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE). Pomoc de minimis nie stanowi pomocy publicznej, podlega jednak unijnym regułom dotyczącym pomocy publicznej. Warunki dopuszczalności pomocy de minimis określa  Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 1). Na mocy Rozporządzenia Komisji (UE) 2020/972 z dnia 2 lipca 2020 r. okres obowiązywania dotychczasowych zasad udzielania pomocy de minimis został przedłużony do 31 grudnia 2023 roku (+6 miesięczny okres przejściowy dla programów pomocowych)

  • 200 000 EUR – przemysł + drogowy transport pasażerski
  • 100 000 EUR – drogowy transport towarowy

W sektorze produkcji rolnej pomoc de minimis udzielana jest na podstawie Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9) zmienionego Rozporządzeniem Komisji (UE) 2019/316 z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniającym rozporządzenie (UE) nr 1408/2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym ( Dz. Urz. UE L51 I z 22.02. 2019, str. I). Pomoc de minimis w sektorze rolnym udzielana na podstawie opracowanych programów pomocy może być udzielana maksymalnie do 31 grudnia 2027 roku (+6 miesięczny okres przejściowy dla programów pomocowych)

  • 20 000 EUR – rolnictwo – produkcja pierwotna produktów rolnych (np. uprawa zboża,
    hodowla zwierząt, produkcja i sprzedaż jaj)

 

Przedsiębiorca ubiegający się o wsparcie w ramach pomocy de minimis zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów:

  1. wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie  albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
  2. informacji, których zakres i formę przekazywania określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) – na formularzu stanowiącym załącznik nr 1;
  3. sprawozdań za ostatnie 3 lata obrachunkowe sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub innych dokumentów pozwalających ustalić sytuację finansową – w sytuacji, kiedy przedsiębiorca wnioskuje o udzielenie pomocy de minimis w formach takich jak: np. rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności. Do ustalenia wartości pomocy de minimis w tym formach konieczne jest bowiem ustalenie stopy referencyjnej w oparciu dokumenty obrazujące sytuację finansową wnioskodawcy.

 

Druki do pobrania:

 


E-PODATKI

Część usług oprócz drogi tradycyjnej można zrealizować drogą elektroniczną korzystając ze:

 

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu – przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów – sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie – do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.
Przez ePUAP skorzystasz z różnych usług – elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:

  • załatwisz wiele spraw w różnych urzędach,
  • sprawdzisz na bieżąco statusy spraw i wniosków,
  • odbierzesz i wyślesz urzędową korespondencję.
  • Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz. 

Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.

 


Wójt Gminy Świerklany informuje, iż na podstawie znowelizowanej ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (t.j. Dz.U. 2020 r. poz. 174 ze zm.), zniesiony został obowiązek gromadzenia w ewidencji gruntów i budynków informacji o umowach dzierżawy. Umowy dzierżawy zawierane od dnia 31 lipca 2020 r. nie będą ujawniane w ewidencji gruntów i budynków.

Znowelizowany art. 28 ust. 4 pkt 1 cyt. ustawy wprowadza obowiązek potwierdzania faktu zawarcia umowy dzierżawy przez Wójta/ Burmistrza/ Prezydenta, właściwego ze względu na miejsce położenia przedmiotu dzierżawy.

Zgodnie z nowym brzmieniem powyższego przepisu, uznaje się, że emeryt lub rencista zaprzestał prowadzenia działalności rolniczej, jeżeli ani on, ani jego małżonek nie jest właścicielem (współwłaścicielem) gospodarstwa rolnego, nie uwzględniając gruntów wydzierżawionych, na podstawie umowy pisemnej zawartej co najmniej na 10 lat, której zawarcie potwierdził  burmistrz (wójt), właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotu dzierżawy, osobie niebędącej:

  1. małżonkiem emeryta lub rencisty
  2. jego zstępnym lub pasierbem,
  3. osobą pozostającą z emerytem lub rencistą we wspólnym gospodarstwie domowym,
  4. małżonkiem osoby, o której mowa w lit. b lub c

W celu uzyskania potwierdzenia należy zgłosić się do tut. Urzędu Gminy do Referatu Podatków pok. 0.02 (parter) wraz z oryginałem zawartej umowy dzierżawy. Uzyskanie potwierdzenia nie podlega opłacie skarbowej.

Wójt dokonuje tylko potwierdzenia zawarcia umowy, zatem nie potwierdza faktu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy dzierżawy, nie sporządza umowy dzierżawy i nie poświadcza własnoręczności podpisów na tych umowach.

UWAGA! Jeżeli grunty gospodarstwa rolnego zostały w całości lub w części wydzierżawione na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, podatnikiem podatku rolnego jest dzierżawca. Wobec tego wydzierżawiający i dzierżawca zobowiązani są złożyć w tut. Referacie Podatków informację o gruntach w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. 

Podstawa prawna:

  • art. 28 ust. 4 pkt. 1 ustawy z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U z 2020 poz. 174 z późn. zm)
  • art. 3 pkt 3 oraz art. 6a ust. 6 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz.U. z 2020 poz. 333),
  • art. 2 ust. 1 pkt 1) lit b) ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2020 poz. 1546 z późn. zm.)

 


INFORMACJE OGÓLNE

  • w przypadku, gdy podatek nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty,
  • nie są wydawane i doręczane decyzje podatkowe, jeżeli podatek nie przekracza, określonych na dzień 1 stycznia roku podatkowego, najniższych kosztów doręczenia w obrocie krajowym przesyłki poleconej za potwierdzeniem odbioru przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe – jeśli nie przekracza kwoty 9,80 zł.
  • współwłaściciele regulują zobowiązanie podatkowe w taki sposób, żeby suma wpłat dokonywanych przez wszystkich zobowiązanych równała się ogólnej kwocie ustalonej w decyzji,
  • Gmina Świerklany przystąpiła do projektu pn.: „Cyfrowa Gmina”, który umożliwia otrzymywanie na telefon ważnych wiadomości w tym  informacji o terminach płatności rat podatków oraz innych. Wiadomości te będą się pojawiały w telefonie w formie tzw. push-upów (bez konieczności wchodzenia na swierklany.pl), wystarczy pobrać aplikację mobilną TransparentneJST.
  • Istnieje możliwość otrzymywania powiadomień w formie e-maila lub sms-a o terminach płatności podatków i opłat, zaległościach w ww. podatkach i opłatach, informacjach w gospodarce odpadami komunalnymi, funkcjonowaniu PSZOK. W celu otrzymywania powiadomień należy złożyć stosowne oświadczenie do Wójta Gminy Świerklany, które można pobrać w Referacie Podatków, Referacie Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Ochrony Środowiska oraz ze strony internetowej urzędu: www.swierklany.pl.

     

    Dodany: wtorek, 09 styczeń 2024 10:49
    Wielkość: 164.33 KB

    FORMY PŁATNOŚCI

    • w kasie Urzędu Gminy Świerklany (I piętro) czynnej
      poniedziałek - środa od 730 do 1500
      czwartek od 730 do 1630
      piątek od 730 do 1330
    • u Sołtysów
    • przelewem na indywidualny numer rachunku bankowego każdego podatnika - widoczny w decyzji wymiarowej oraz zawiadomieniach
    • Rada Gminy Świerklany Uchwałą nr 248/XXXVIII/17 z dnia 14.12.2017 r. dopuściła możliwość zapłaty podatków i innych opłat lokalnych (np. za odpady) za pomocą innego instrumentu płatniczego, w tym instrumentu, na którym przechowywany jest pieniądz elektroniczny.

Usługa Paybynet jest to usługa internetowa, która umożliwia przyjmowanie płatności w biurach urzędu z  wykorzystaniem smartfona np. płatność blikiem.

Kontakt:

Referat Podatków  pokój nr 0.02  (parter)

Ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany

tel. (32)  4327522

tel. (32)  4327523

tel. (32)  4327524

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

e-mail: rp.sb@swierklany.pl

Kasa (I piętro)

tel. (32)  4408725