Wójt Gminy
Tomasz Pieczka
ul. Kościelna 85, I piętro, pok. nr 1.06,
44-266 Świerklany
32 4327 502
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zakresu działania wójta gminy należy w szczególności:
- kierowanie Urzędem i bieżącymi sprawami gminy,
- reprezentowanie gminy i Urzędu na zewnątrz,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- upoważnienie zastępcy i pracowników Urzędu do załatwiana spraw w jego imieniu,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników Urzędu,
- koordynowanie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi i poza samorządowymi,
- koordynowanie współdziałania organów gminy z jednostkami pomocniczymi gminy,
- sprawowanie nadzoru nad:
- Samodzielnym stanowiskiem ds. obrony cywilnej,
- Biurem Obsługi Prawnej Urzędu,
- Urzędem Stanu Cywilnego,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa.
Zastępca Wójta Gminy
Henryk Mincer
ul. Kościelna 85, I piętro, pok. nr 1.06,
44-266 Świerklany
32 4327 503
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zakresu działania Zastępcy Wójta gminy należy w szczególności:
- Nadzór nad samodzielnymi stanowiskami.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych, a w szczególności wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wynikających z prawa działalności gospodarczej.
- Podczas nieobecności Wójta składanie jednoosobowo oświadczeń woli we wszystkich sprawach z zakresu sprawowania zarządu mieniem Gminy.
- Podczas nieobecności Wójta wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy.
- Rozwiązywanie problemów społecznych na terenie Gminy (np.: bezrobocie, narkomania itp.).
- Załatwianie spraw Gminy i Urzędu na podstawie upoważnienia udzielonego przez Wójta Gminy.
- Promocja Gminy Świerklany.
- Nadzorowanie właściwego rozpatrywania skarg, wniosków i interpelacji wpływających do Urzędu Gminy.
- Nadzorowanie właściwego funkcjonowania komunikacji na terenie Gminy Świerklany.
- Załatwianie spraw związanych z interpelacjami Radnych i wnioskami Komisji Stałych Rady Gminy.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
- Współpraca z wydawnictwem w sprawie wydawania „Kuriera Gminy Świerklany”.
- sprawowanie nadzoru nad:
- Referatem Inwestycji i Zamówień Publicznych,
- Referatem Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Ochrony Środowiska,
- Referatem Drogownictwa i Utrzymania Terenów Gminnych
- Samodzielnym stanowiskiem ds. obsługi komisji Rady Gminy i przedsiębiorczości,
- Samodzielnym stanowiskiem ds. Obsługi Rady Gminy i Sekretariatu Wójta
Sekretarz Gminy
Małgorzata Dudek
ul. Kościelna 85, II piętro, pok. nr 2.16
44-266 Świerklany
32 4327 525
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zakresu działania sekretarza gminy należy w szczególności:
- dbanie o sprawne funkcjonowanie Urzędu w zakresie prawidłowej obsługi stron ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez komórki organizacyjne Urzędu wymogów i zasad zawartych w kodeksie postępowania administracyjnego,
- prowadzenie spraw gminy w imieniu wójta gminy na podstawie jego upoważnienia,
- nadzorowanie archiwizowania akt Urzędu,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Rady Gminy, wyborami Prezydenta RP,
- sprawowanie nadzoru nad:
- Referatem Spraw Obywatelskich i Ogólnych,
- Referat Rozwoju i Promocji Gminy
- Pionem informatycznym,
- pracownikami obsługi,
- zapewnienie sprawnej realizacji szczególnych zadań Urzędu nierozdzielnych do kompetencji referatów i samodzielnych stanowisk.
Skarbnik Gminy
Anna Stępień
ul. Kościelna 85, II piętro, pok. nr 2.07,
44-266 Świerklany
32 4327 505
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zakresu działania skarbnika gminy należy w szczególności:
- zapewnienie prawidłowego wykonywania budżetu oraz wpływów i środków pozabudżetowych,
- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
- czuwanie nad zgodnością gospodarki finansowej gminy z przepisami,
- przeprowadzanie kontroli finansowych w jednostkach podległych i zakładach budżetowych wykonujących budżet gminy,
- dysponowanie środkami funduszy celowych zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie,
- czuwanie nad majątkiem gminy i jego bieżącą ewidencją,
- sporządzanie i przedkładanie wójtowi gminy okresowych analiz stanu realizacji budżetu gminy,
- informowanie wójta gminy o zagrożeniach i nieprawidłowościach związanych z realizacją budżetu gminy,
- sprawowanie nadzoru nad pracą Referatu Finansowego
PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW PRZEZ WÓJTA GMINY ŚWIERKLANY I ZASTĘPCĘ WÓJTA GMINY ŚWIERKLANY
odbywa się w każdy czwartek w godz. 16.00-17.00 - budynek Urzędu Gminy Świerklany, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany